آموزش دوخت بقچه لباس

آموزش دوخت بقچه لباس

آموزش دوخت بقچه لباس

 

بقچه لباس  یک وسیله نظم دهنده است که می توان با استفاده از آن، سریع تر از همیشه لباس های خود را مرتب کنید. از طرف دیگر نیز استفاده از انواع ساک های نظم دهنده باعث شده تا بتوانید در زمان کمتری لباس های مورد نظر خود را پیدا کنید. خرید این محصول از فروشگاه های اینترنتی یا حضوری در ابعاد و طرح های مختلف امکان پذیر است. اما می توانید با بهره مندی از آموزش دوخت بقچه لباس، این وسیله کاربردی را با سلیقه و ابعاد مورد نظر خود بدوزید.

می توان گفت که دوخت ساک لباس زیپ دار کار پیچیده ای نیست. حتی افرادی که در زمینه خیاطی مهارت ندارند نیز می توانند با مطالعه این مطلب بقچه لباس کاربردی و زیبا را بدوزند. تنها کافیست وسایل مورد نظر را تهیه کرده و ابعاد ذکر شده را به طور دقیق اندازه گیری  کنید. بنابراین پیشنهاد می شود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

نحوه دوخت بقچه لباس

 

نحوه دوخت بقچه لباس

همان طور که گفتیم دوخت بقچه لباس کار راحتی بوده و می توان با دقت کافی یک ساک نظم دهنده لباس را بدوزید. ما در این مطلب آموزش دوخت بقچه را در اندازه متوسط ارائه می دهیم. شما می توانید در صورت لزوم برای دوخت بقچه بزرگتر، اندازه ها را به شکل مناسبی تغییر دهید.

 

وسایل مورد نیاز برای دوختن بقچه

 

برای دوخت ساک لباس به وسایل زیر نیاز دارید:

  • دو عدد زیپ با طول 50 سانتی متر
  • دو برش پارچه اصلی( پارچه می تواند نخی یا برزنت باشد) در ابعاد 32×42 سانتی متر
  • دو تکه پارچه آستر برای بخش داخلی بقچه در اندازه 42×32 سانتی متر
  • یک تکه نوار آستر و یک تکه نوار از جنس پارچه اصبس به اندازه 13/5×102 سانت متر
  • دو تکه پارچه در ابعاد 36×13/5

پس از تهیه وسایل بالا در اندازه های ذکر شده به صورت دقیق بایستی مراحل زیر را به شکل دقیق طی کنید.

 

آموزش دوخت باکس لباس داخل کمد به صورت مرحله به مرحله

مراحل دوخت شامل موارد زیر می شود:

 

مرحله اول

در مرحله اول بایستی لایه های پارچه را روی یکدیگر قرار داد و کاملا لبه های آن را به شکل دقیق روی هم بگذارید. سپس آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف باشند.

 

مرحله دوم

در مرحله دوم پارچه هایی که در اندازه 32×42 اماده کرده و یک مربع با ضلع سه سانتی متر روی پارچه رسم کنید. شما باید به گونه ای زاویه مربع را تنظیم کنید که یک انحنای 4.5 سانتی متر در میان زاویه های آن ایجاد شود.

 

مرحله سوم

شما باید پس از مرحله قبلی تمامی قسمت های اوریب را برش دهید. برای سایر زاویه ها نیز همین کار را انجام داده و با دقت کافی آن را برش دهید. شما باید در این مرحله دو عدد زیپ را برای پاکدوزی از وسط تا کرده و با ظرافت کافی آن ها را کوک بزنید.

 

مرحله چهارم

بخش مرکزی نوار ها را پیدا کنید. این بخش در واقع نقطه ای است که آستر و پارچه به یک دیگر متصل می شوند. زیپ ها را به گونه ای روی پارچه قرار دهید که بخش رویه زیپ بر روی پارچه باشد و بخش دو سری زیپ دقیقا مقابل نوار و روی هم قرار بگیرند.

 

مرحله پنجم

بایستی زیپ را باز کنید و یک طرف و آن را در بخش لبه نوار سنجاق نمایید. حال رویه آستر را روی زیپ و پارچه بگذارید و آن را ثابت کنید. سپس به اندازه یک سانت جای دوخت را در نظر بگیرید. پس ‌از این کار پارچه را به حالت رو بیان برگردانده و به‌ منظور مستحکم سازی و اتصال آستر پارچه به یکدیگر دوخت دهید.

 

مرحله ششم دوخت بقچه لباس

در این محل دو تکه پارچه‌ای را که به ابعاد 36× 13/5 به بخش پشتی کار وصل کرده تا دور تا دور آن کاملاً تکمیل شود. سپس دوباره کار را روی کارا دوخت بزنید تا کاملاً فیکس گردد. حال نوبت این می‌رسد که بخش‌های طولی نواری را به ‌صورت زیگزاگ بدوزید.

 

مرحله هفتم

برای دوخت دسته بقچه لباس نیز باید نوار 26 سانتی‌متری را به‌گونه‌ای تا بزنید که اضافه آن پوشش دهی شود. سپس نوار 24 سانتی  آستر را از زیر به آن متصل کرد و دور تا دور بدوزید. پس ‌از این سپس 18 سانت روی نوار را از بخش مرکزی جدا کرده و 14 سانت در نوار اصلی که زیبا متصل است را جدا کنید.

 

مرحله هشتم برای دوختن بقچه

سپس طوری آن را متصل کنید که نوار یا همان دسته کیف کاملاً آزاد باشد. پس ‌از انجام این کارها دو طرف بند را به شکل مربع دوخت زده تا کاملاً مستحکم شود. حال باید دو صفحه مربع بزرگ را به نوار دوخته شده متصل کنید. بنابراین پارچه اصلی را را پشت به پشت به یک دیگر وصل کرده و روی آن‌ها ۱ سنجاق بزنید. در این مرحله به ‌جهت پاک‌دوزی لبه کار نواری به طول 140 و عرض 4 سانتی‌متر را برش داده و آن‌ها روی لبه پارچه قرار دهید و تا نیم سانت دوخت بزنید.

حال وسط ۴ ضلع را پیدا کرده و مطابق هم‌دیگه دوخت بزنید. حال زیپ را  بازو بسته کرده و مردم و مربعی که با سنجاق روی آن فیکس شده است را بدوزید. می‌توان گفت که در این مرحله دوختن بقچه لباس و تمام شده‌است.

 

چطوری بقچه لباس درست کنم؟

 

می توان گفت که خرید نظم دهنده داخل کمد نسبت به دوخت آن از نظر زمان و هزینه بسیار مقرون به صرفه باشد. شاید در دوختن بقچه خطاهایی وجود داشته و در نهایت نتیجه مطلوب را ندارد. اما می توانید با مراجعه به فروشگاه  پخش عبدی  انواع ساک نظم دهنده لباس را در ابعاد و طرح های متنوع خریداری کنید. قطعا این راه برای صرفه جویی در هزینه و زمان به شما کمک خواهد کرد.

 

جمع بندی

در این مطلب آموزش دوخت بقچه لباس را به صورت مرحله به مرحله را به شما توضیح دادیم. در صورتی که با دقت تمام مراحل را انجام دهید، می توانید یک ساک نظم دهنده لباس را در اندازه متوسط بدوزید. همچنین در صورت ترجیح خود می توانید ساک های زیپ دار لباس را در هر مدلی خریداری کنید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.