راهنمای خرید بهترین لوازم شست و شو و نظافت

راهنمای خرید بهترین لوازم شست و شو و نظافت

راهنمای خرید بهترین لوازم شست و شو و نظافت

 

در قدیم الایام لوازم برقی و دیجیتال برای شست و شو و نظافت وجود نداشت و اکثر خانم های خانه دار کارهای شست و شو  و نظافت را به صورت دستی انجام می دادند و مجبور بودند تمام لباس ها و ظرف ها را با دست بشویند و با یک جارو و خاک انداز تمام خانه را تمیز کنند که انجام این کارها زمان زیادی می گرفت و از طرفی هم باعث بروز مشکلات کمر درد و درد های عضلانی می شد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی ساخته شده اند که توسط این وسایل کارها به راحتی و در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است و اغلب افراد به دلیل مشغله ی زیاد دیگر فرصت انجام کارها به صورت دستی را ندارند و ترجیح می دهند از لوازم برقی و دیجیتال برای شست و شو و نظافت استفاده کنند که هم در زمانشان صرفه جویی شود و هم از بروز مشکلات جلوگیری کنند. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید بهترین لوازم شست و شو و نظافت بپردازیم.

 

انواع لوازم شست و شوی برقی منزل

 

انواع لوازم شست و شوی برقی منزل

 

1. ماشین لباسشویی

یکی از لوازمی است که امروزه جزو ضروری ترین لوازم شست وشوی منزل می باشد و به وسیله ی آن لباس ها در زمان کوتاهی به تمیزی شسته و خشک می شوند. ماشین لباسشویی در سه مدل اتوماتیک، توکار و دوقلو در بازار موجود است.

ماشین لباسشویی توکار از دو نوع دیگر گران تر است. این نوع ماشین لباسشویی قابی ندارد و در زمان طراحی آشپزخانه به صورت توکار قرار میگیرد و امکان جابه جا کردن آن وجود نخواهد داشت. ماشین لباسشویی اتوماتیک از لحاظ قیمتی بعد از ماشین لباسشویی توکار قرار میگیرد و به صورت تمام اتوماتیک کار شست و شو و آبکشی و خشک کردن لباس ها را انجام می دهد و انواع برنامه های شست وشو را دارد.

مدل دوقلو هم به این صورت است که دو مخزن دارد که داخل یک مخزن لباس ها شسته می شود و در مخزن دیگری آبکشی و خشک کردن لباس ها انجام می شود.

2. ماشین ظرفشویی: شستن ظرف ها در روز زمان زیادی می گیرد. معمولا کسانی که شاغل هستند برای صرفه جویی در زمان از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. ماشین طرفشویی ظرف ها را تمیز شسته و خشک می کند. ماشین ظرفشویی هم در سه نوع توکار و رومیزی و ایستاده در بازار وجود دارد.

 

لوازم نظافت منزل

 

لوازم نظافت منزل

 

1. انواع شوینده ها

شوینده ها در انواع گوناگونی و برای کاربردهای مختلف برای انجام نظافت و شست شو مورد استفاده قرار می گیرند. انواع شوینده ها شامل: جرم گیرها، وایتکس، پودر دستی و ماشین لباسشویی و شیشه پاک کن، چند منظوره و …

2. وسایل مخصوص نظافت سطوح: شامل انواع دستمال ها مانند دستمال میکروفایبر، دستمال حوله ای، دستمال جادویی و …

انواع دیگری از لوازم نظافت مانند: ژل ها و پاک کننده ها برای تمیز کردن گاز، مایکروفر، شیشه ها، صفحه کلید لب تاپ و … هستند که به ما کمک شایانی می کند.

3. فرچه و برس های شست و شو

فرچه و برس ها در شکل های مختلف برای نظافت سرویس بهداشتی، فرچه های چند منظوره، برس مخصوص شستن باربیکیو و گاز و … وجود دارند که کار را بسیار راحت کرده اند.

4. جاروبرقی: یکی دیگر از لوازم نظافت منزل می باشد که به وسیله آن می توانید آشغال های ریز را به وسیله ی مکش جاروبرقی جمع کنید. استفاده از جاروبرقی موجب بلند شدن گرد و خاک نمی شود و به سلامتی آسیب نمی رساند.

یک نوع جاروبرقی برای نظافت فضاهای خیلی بزرگ مثل فروشگاه ها داریم که موتور بسیار قوی ای دارند و نوعی دیگر حاروبرقی های معمولی که قدرت موتورهای مختلف برای استفاده روزمره در منازل به کار میرود.

نوع دیگر از جاروبرقی ها، شارژی هستند که مناسب تمیز کردن گوشه ها منزل و تمیز کردن بخش کوچکی از خانه می باشد. مانند مبلمان.

 

در خرید لوازم شست و شو و نظافت باید به نکاتی توجه کنید:

 

اولین راهنمای خرید بهترین لوازم شست و شو و نظافت در نظر گرفتن بودجه مورد نظر برای خرید این لوازم می باشد و بعد از تعیین هزینه مورد نظر در خرید ماشین لباسشویی و ظرفشویی و جاروبرقی و دیگر لوازم برقی، مد نظر قراردادن کیفیت محصول است. بهتر است محصولات با کیفیت خریداری کنید چون این لوازم جزو لوازم ضروری منزل می باشند و سال های زیادی به دفعات زیاد از آن استفاده می کنید.

نکته بعدی در خرید لواز م برقی شست و شو و نظافت، قدرت موتور و ظرفیت شست  وشوی آن است که با توجه به تعداد اعضای خانواده و دفعات استفاده از آن باید قدرت موتور قوی تر با ظرفیت بالاتری انتخاب کنید.

در خرید ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی باید به برنامه های شستشویی که دارند توجه کنید و هرچه تعداد برنامه ها بیشتر باشد قیمت محصول بالاتر میرود و اگر نمیخواهید هزینه ی بالایی برای آن بپردازید بهتر است وسیله ای را بخرید که برنامه شست و شوهای اساسی را داشته باشد به عنوان مثال: در ماشین لباسشویی، شستشوی سریع، شستشوی لباس های کودک، دوبار شویی برای لباس های خیلی کثیف. معمولا آن ها جزو برنامه های مهم و پرکاربرد هستند. در ماشین ظرفشویی هم شستشوی سریع و شسشتوی ظروف حساس و شکننده و قابلیت تاخیر در شست شو جزو مهم ترین برنامه های آن است.

 

خرید لوازم شست و شو و نظافت

 

خرید لوازم شست و شو و نظافت

 

در خرید لوازم شست و شو و نظافت مصرفی هم دقت کنید که مارک های با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید تا هنگام استفاده از مواد شوینده به پوست دستتان آسیب نرسد و حتما هنگام خرید به تاریخ انقضا آن ها دقت کنید که مجصولات دارای تاریخ مصرف را خریداری کنید.

انتخاب و استفاده از دستمال های میکروفایبر و دستمال جادویی خیلی بهتر از استفاده از دستمال های معمولی است زیرا در ساخت و تولید آن از مواد جدیدی استفاده شده است که کار تمیز کردن را راحت تر نموده و مدت زمان طولانی تری می توان از آن استفاده کرد.

در این صورت هم در هزینه هایتان صرفه جویی میکنید و هر روز احتیاجی نیست دستمال معمولی بخرید و با زحمت فراوان به کار نظافت بپردازید.

 

جمع بندی

 

در منازل معمولا از لوازم شست شو و نظافت گوناگون استفاده می کنند که ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و جاروبرقی از ضروری ترین لوازم شست وشو و نظافت هستند و که در خرید آن باید به مواردی توجه کرد.

اولین نکته میزان بودجه ای که می خواهیم برای خرید آن هزینه کنیم و در مرحله بعد کیفیت محصولات با توجه به بودجه و سپس میزان قدرت موتور، ظرفیت شست و شو، برنامه های شست و شوی کاربردی و … دقت کرد.

استفاده از لوازم برقی که امروزه در بازار موجود است کار نظافت خیلی راحت تر شده و از آسیب رسیدن به بدن هم جلوگیری می کند.

در خرید لوازم مصرفی شست و شو و نظافت هم باید به کیفیت و تاریخ مصرف آن دقت کرد. بهتر است قبل از خرید درباره محصولاتی که جدید آمده است تحقیق کنید تا درست و اقتصادی هزینه کنید و از خرید محصولات اضافی اجتناب کنید تا منزلتان با خرید لوازم با کارآیی کمتر و لوازم نظافتی که کار با آن ها دشوار است را شلوغ نکنید.

سعی کنید خرید خود را از  عمده فروشی های لوازم آشپزخانه  انجام دهید زیرا با قیمت مناسب تری می توانید لوازم نظافت خود را تهیه نمایید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.