طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی

طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی

طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی

 

در بین انواع وعده‌های خوشمزه و لذیذ، کیک ‌ها همیشه طرفداران زیادی خواهند داشت. همچنین در بین طعم‌های مختلفی که برای کیک‌ها، طعم شکلاتی محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که به ‌جای پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید انواع کیک شکلاتی، این میان وعده عالی و بسیار لذیذ را در خانه بپزند. می‌توان گفت پختن کیک به روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که از جمله راحت‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از کیک پز برقی اشاره کرد. اگر شما نیز به‌ دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی هستید، پیشنهاد می‌شود که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی در خانه با کمترین زمان

 

کیک پز برقی مناسب برای پخت انواع کیک

 

در وهله اول باید بایستی بگوییم تجهیزات مناسب و جدید برای پخت غذاها و دسر ها نقش مهمی را ایفا می کنند. درحقیقت هرچه  تجهیزات کامل‌تر باشد، قطعاً شما آشپزی قطعاً شما آشپزی با سهولت انجام شده و در نهایت نیز از نتیجه کار خود راضی خواهید بود. تهیه یک کیک پز با کیفیت و  خرید لوازم آشپزخانه لوکس و ارزان  به ‌صورت عمده و یا تکی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کرده و از حداقل قیمت‌ها و کیفیت بالای محصولات مربوط به آشپزخانه بهره‌مند شوید.

مجموعه عبدی در زمینه  عمده فروشی لوازم آشپزخانه  سالیان زیادیست که به فعالیت می پردازد. قطعا شما می توانید مدرن ترین لوازم آشپزخانه را در فروشگاه ما پیدا کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی

 

پیش از اینکه با طرز تهیه کیک شکلاتی آشنا شوید لازم است تا محصولات زیر را به میزان تعیین شده آماده کنید:

 

مواد

مقدار لازم

تخم مرغ

۴ عدد
شکر

1.5 پیمانه

روغن مایع

1 پیمانه
آرد

2.5 پیمانه

وانیل

1 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر

2 قاشق مربا خوری

پودر کاکائو

2  قاشق غذاخوری

 

اگر می‌خواهید کیک خود را با کرم شکلاتی و گاناش تزیین کنید، بهتر است که در ابتدا مواد زیر را نیز تهیه نمایید. مواد لازم برای کرم شکلاتی:

شیر: 2 پیمانه

شکر: نصف پیمانه

زرده تخم مرغ: 2 عدد

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذا خوری

شکلات شیری: یک پیمانه سر خالی

شکلات تلخ: یک پیمانه سر خالی

خامه قنادی: 30 گرم

موز: به میزان لازم

شکلات چیپسی: به میزان لازم

 

مواد لازم برای طرز تهیه گاناش به شرح زیر است:

 

مواد مقدار
خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
کره 100 گرم
شکلات به مقدار لازم

 

طرز تیه کیک شکلاتی خانگی مرحله به مرحله

 

 طرز تهیه کیک شکلاتی به‌ صورت مرحله به مرحله

 

برای تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه و کافه‌ای، مراحل زیر را باید به ‌طور دقیق انجام دهید:

 

 مرحله اول پخت کیک در کیک پز برقی

 

به‌ منظور پخت یک کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار شما باید کرم شکلاتی را آماده کنید. به همین منظور شیر را با زرده تخم‌ مرغ، شکر و نشاسته درون ۱ قابلمه بریزید و با استفاده از همزن دسته به‌ خوبی آن‌ها را و به هم زده تا به تا کاملاً داخل شیر حل شوند.

 

 مرحله دوم

 

پس ‌از انجام مرحله قبلی قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به شکل مداوم هم بزنید تا مایع داخل قابلمه غلظت پیدا کند. بهتر است که غلظت مایع بیشتر از غلظت فرنی باشد. هنگامی ‌که غلظت مایع به حد مطلوبی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات شیری را به هم به ‌همراه شکلات تلخ به ترکیبتان اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

همچنان به‌هم زدن ادامه خواهید داد تا شکلات‌ها کاملاً داخل کرم ذوب و حل شوند. سپس کرم شکلات را درون یک کاسه مناسب ریخته و روی آن را با کیسه فریزر بپوشایند. سپس کرم شکلات را به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید.

 

 مرحله چهارم

 

برای تهیه کیک شکلاتی پس ‌از خارج کردن کاسه از یخچال خامه قنادی را به آن اضافه اضافه کرده سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه آن را هم بزنید تا کرم شکلاتی کاملاً با خامه ترکیب شده و ترکیبی یکدست از آن حاصل شود و دوباره آن را داخل داخل یخچال بگذارید تا از آب انداختن آن جلوگیری کنید.

 

 طرز تهیه کیک شکلاتی به‌ صورت مرحله به مرحله

 

مرحله پنجم طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک پز برقی

 

در این مرحله فر را کیک پز را روی  حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا کاملاً گرم شود. سپس تخم‌ مرغ‌ها را به‌ همراه شکر و وانیل درون یک ظرف مناسب بریزید و و بعد با دور تند همزن برقی به مدت ۵ الی ۷ دقیقه آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

 

 مرحله ششم

 

در این مرحله از طرز پخت کیک شکلاتی مخلوط تخم ‌مرغ که کاملاً سفید و کش‌دار شده ‌است را با شیر و روغن مایع ترکیب کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید. سپس آرد را به ‌همراه بیکینگ ‌پودر ۳ مرتبه الک کنید.

 

 مرحله هفتم

 

حال نوبت به اضافه کردن مواد خشک در ۴ مرحله به کاسه اصلی رسیده است. شما پس ‌از انجام این مرحله شما باید با استفاده از لیسک به شکل دورانی مواد را به یک طرف هم بزنید تا بافت مایه کیک کاملاً یکنواخت شود. سپس به سراغ قالب کیک پز رفته و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از لیسک  تمام دیواره‌ها و کف قالب کیک پزی را چرب کنید.

 

 مرحله هشتم تهیه کیک شکلاتی

 

در این مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی باید مایع کیک را داخل قالب ریخته و آن را چند بار تکان دهید تا حباب‌های اضافی مایع کیک از بین بروند. پس ‌از انجام تمام مراحل، کیک پز را روشن کرده و در مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک کاملاً پخته شود.

 

 مرحله نهم

 

بعد از گذشت این زمان برای این‌ که از پخت کامل کیک اطمینان حاصل کنید، بهتر است که یک سیخ چوبی یا خلال‌ دندان را در مرکز کیک فرو کرده و خارج کنید. در صورتی ‌که مایع کیک به خلال دندان نچسبیده بود، به این معناست که کاملاً پخته است و می‌توان آن را از کیک پز خارج کرد.

 

 مرحله دهم

 

پس از پخت کیک باید اجازه دهید تا کاملاً خنک شود سپس کیک را از قالب جدا کنید و به شکل ورقه‌ای به ارتفاع ۲ سانتی‌متر آن را برش دهید. سپس کرم شکلاتی را درون یک قیف مخصوص ریخته و روی یک لایه کیک بریزید.

 

یازدهم

 

در این بخش از طرز تهیه پخت کیک، کرم شکلاتی را روی پایپ کرده سپس موزها را به شکل ورقه برش بدهید و روی کرم شکلاتی بچینید و بعد مقداری شکلات چیپسی را به شکل پخش روی اسلایس های موز بریزید و لایه بعدی کیک را روی قرار دهید.

 

 مرحله دوازدهم

 

پس از ریختن کرم شکلات و موز روی کیک، آن را را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید. حال نوبت به آماده کردن گاناش می‌رسد. به‌ همین منظور می‌توان شکلات و خامه را داخل یک کاسه مناسبی بریزید.

 

نحوه تهیه کیک شکلاتی در خانه با کمترین هزینه

 

 مرحله سیزدهم

 

در این مرحله باید کره را به شکلات و خامه اضافه کرده و به روش بنماری آن را ذوب کنید. سپس اجازه دهید تا کاملاً خنک شود حال کیک را از قالب جدا کرده به گاناش را به شکل پخش روی سطح کیک بریزید.

 

 مرحله آخر طرز تهیه کیک در کیک پز

 

در آخر باید بگذارید تا گاناش کاملا سفت شود. سپس می‌توانید کیک را با توت ‌فرنگی و یا موز تزیین کنید.

 

طرز تهیه کیک با کیک پز برقی

 

استفاده از کیک پز بسیار ساده است و نیازی به آموزش و تخصص بالایی ندارد. بعد از ترکیب مواد اولیه کیک، باید به سراغ کیک پز بروید و فضای داخلی آن را چرب کنید و آن را به برق متصل کنید تا بدنه ی ظرف گرم شود پس از آن مواد کیک را که کمی استراحت کرده اند داخل کیک پز برقی بریزید و درب آن را ببندید و حدود یک ساعت زمان می دهید تا کیک کاملا بپزد و در این ‌حین درب آن را به هیچ عنوان باز نکنید تا گرمای داخل کیک پز خارج نشود، زیرا مانع پف کردن کیک‌ می شود. پی از طی شدن این مدت کیک پز را خاموش کرده و کابل آن را از پریز برق خارج می کنید و درب کیک پز را باز می کنید و اجازه می دهید تا کمی سرد شود و پس از آ.ن کیک را از کیک پز خارج می کنید‌.

 

تزیین کیک شکلاتی

 

یکی از کیک های محبوب که طعم بسیار دلچسبی دارد، کیک شکلاتی ‌می باشد. شما می توانید این‌ مدل کیک را  در منزل به راحتی با ساده ترین وسایل درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده و جمع دوستانتان لذت ببرید. حتی می توانید آن را در منزل تزیین کنید تا شکل ظاهری زیباتری داشته باشد و برای پذیرایی از میهمانان از آن استفاده کنید، در ادامه تزیین کیک شکلاتی  با در دسترس ترین مواد در منزل را به شما آموزش دهیم.

۱. پس از پخت کامل، اجازه دهیدکیک سرد شود، سپس آن را از داخل قالب خارج کنید و با استفاده از اره برش کیک آن را  به صورت افقی به ارتفاع ۱۰ سانتی متری برش دهید. در صورت نداشتن اره برش کیک  می توانید از چاقوهای بزرگ و تیز استفاده کنید تا کیک شما خرد نشود.

2. در مرحله ی بعد لایه ی اول را روی ظرف سرو کیک تان می گذارید و سطح ان را خامه می زنید. پس از آن می توانید روی آن موزهای اسلایس شده، شکلات چیپسی و گردو خرد شده بچینید و پس از آن لایه ی بعدی کیک را روی آن بگذارید و به همین فرآیند تا آخر ادامه دهید.

3. پس از پر کردن لایه های کیک نوبت به تزیین روی آن می رسد که کاملا سلیقه ای است و می توانید با مواد مختلف آن را تزیین کنید. اگر وقت زیادی ندارید می توانید از سس های شکلاتی آماده ی موجود در فروشگاه ها استفاده کنید و روی کیک را کاملا با سس پر کنید و لبه های آن را قطره ای بریزید تا به پایین آن لیز بخورد، تا اطراف کیک حالت زیبایی پیدا کند، در نهایت روی ن را می توانید با توت فرنگی، پودینگ های رنگی و اسمارتیز تزیین کنید.

4. می توانید در منزل گاناش شکلاتی با استفاده شکلات تخته ای، خامه و کره  به صورت بنماری درست کنید و روی کیکتان را با آن بپوشانید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود و در نهایت با خوراکی های مخصوص مثل برخی مرباها، توت فرنگی، اسمارتیز تزیین کنید.

 

پخت کیک در کیک پز برقی

 

پخت در کیک پز برقی پیچیدگی خاصی ندارد و طرز کار بسیار ساده ای دارد.

  • برای این کار کافی است سطح داخلی کیک پز را چرب کنید.
  • با اتصال به برق اجازه دهید تا کاملا گرم شود.
  • پس از آن‌ مواد کیکتان را داخل کیک پز ‌بریزید و دربش را  ببندید.
  • زمان مورد نیاز برای پخت کیک را در نظر می گیرید و پس از طی شدن این ‌مدت زمان‌می توانید آن را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • پس از آن درب کیک پز را باز کنید و پس ا ز سرد شدن بدون‌ مشکل کیک را از درون آن خارج ‌نمایید و سطح داخلی کیک پز را تمیز نمایید.

با استفاده از کیک پز به دلیل گسترش یافتن گرما به تمام سطح آن کیک به خوبی پخته می شود و پف می کند و نیازی به تنظیم درجه حرارت آن ‌نمی باشد. مناسب افرادی است که در منزل کیک درست می کنند ولی فضای کافی برای گذاشتن ‌مایکروفر و یا فرهای توکار را ندارند و از گاز رومیزی استفاده می کنند با یک کیک پز می توانند به سادگی انواع مختلف کیک را در منزل تهیه کنند.

 

طرز تهیه کیک ساده با کیک پز برقی

 

اگر یه سرچی در اینترنت داشته باشید متوجه مدل های مختلف کیک های خانگی خواهید شد که هر یک از آنها روش تهیه ای خاص و طعم ‌متفاوتی دارند. روش تهیه ی اکثر کیک ها زمانبر است و هنگام‌ پخت آن باید به نکات بسیاری توجه کنید تا کیکی خوش طعم و پوک داشته باشید. در ادامه  طرز تهیه یک کیک ساده با کیک پز برقی را به شما علاقمندان کیک های خانگی آموزش دهیم که برای آماده کردن ان به تجهیزات مخصوص نیازی ندارید و در تایم کوتاهی آن را آماده می کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

 

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: 10 قاشق غذاخوری

شکر: 8 قاشق غذاخوری

شیر: 8 قاشق غذاخوری

روغن: 6 قاشق غذاخوری

وانیل: کیک چهارم قاشق مرباخوری

بکینگ پودر: نصف قاشق مربا خوری

 

  • در مرحله اول تخم مرغ را با شکر و وانیل به خوبی ترکیب می کنید، سپس به آن شیر و روغن را اضافه می کنید.
  • در ظرفی دیگر آرد را با بکینگ‌ پودر ترکیب کرده و سه بار الک‌ می کنید.
  • سپس آرد را در چند مرحله به ترکیب تخم‌ مرغ و شکر و شیر و روغن اضافه می کنید و هم ‌می زنید تا مایع یک دستی شود.

مواد کیک شما آماده است، حال می توانید طبق دستور طرزپخت با کیک‌ پز مواد را درون آن بریزید و یک ساعت زمان دهید تا کاملا بپزد. پس از سرد شدن ‌می توانید آن را با خامه و خوراکی های مختلف تزیین کنید یا به صورت ساده نوش جان کنید.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی با کیک ‌پز برقی

 

کیک شکلاتی یکی از محبوب ترین مدل ها می باشد و طعم و مزه ی بی نظیری دارد و تصمیم داریم روش پخت یک کیک شکلاتی خوش طعم را با کیک پز برقی به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

 

تخم مرغ: 3 عدد

آرد: 1 پیمانه

شکر: نصف پیمانه

شیر ولرم یا خامه صبحانه: نصف پیمانه

کره: 100 گرم

وانیل: یک چهارم قاشق مرباخوری

بکینگ پودر: یک قشق سوپخوری

شکلات تخته ای: 50 گرم

 

  • ابتدا آرد، پودر کاکائو و بکینگ‌ پودر را در یک ظرف ترکیب می کنید و سه بار الک ‌می نمایید.
  • پس از آن شکلات را داخل یک ظرف جداگانه می ریزید و روی بخار کتری آن را به شکلات مایع تبدیل می کنید.
  • سپس در یک ظرف جداگانه شکر و وانیل را ترکیب کرده و هم ‌می زنید تا مایع یکدست با رنگ شفافی درست شود.
  • سپس تخم مرغ ها را یک به یک به آن ‌اصافه می کنید و هم می زنید.
  • پس از یکدست شدن و کشدار شدن مایع، شیر ولرم یا خامه صبحانه را به آن اضافه می کنید.
  • پس از آن کره را به ترکیب می افزایید.
  • سپس شکلات ‌مایع را اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنید.
  • در نهایت آرد را در چند مرحله به مایع اضافه کرده و با لیسک به آرامی ترکیب کنید تا پف تخم ‌مرغ ها نخوابد.

حال مایع کیک را در ظرف کیک ‌پز برقی که چرب شده و سطح داخل آن‌گرم شده  بریزید و با چند بار ضربه هوای داخل آن را خارج‌ نمایید و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک پخته شود. پس از پخت اجازه دهید تا کیک سرد شود و سپس به آرامی ان  را از قالب خارج کنید.

دسته‌بندی خانه و زندگی
اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت