لوازم مهم و ضروری آشپزخانه

7 لوازم مهم و ضروری آشپزخانه

لوازم مهم و ضروری آشپزخانه چیست؟

 

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های خانه است و به آن قلب خانه می گویند به همین دلیل هرچه  لوازم آشپزخانه  کامل تر باشد کار راحت تری داریم. به همین منظور برای تهیه لوازم مهم و ضروری آشپزخانه باید وقت بیشتری گذاشت و با دقت و تمرکز این کار را انجام داد تا علاوه بر داشتن آشپزخانه ای زیبا، لوازم با کیفیتی بخرید و وسایل مورد نیازتون را خریداری کنید تا به مشکل برنخورید.

نکاتی مهمی که برای خرید لوازم ضروری آشپزخانه باید دقت کنید این است که ابتدا بودجه خریدتان را مشخص کنید و سپس لیستی از لوازم ضروری تهیه کنید و بعد برندهای با کیفیت را شناسایی کنید و در نهایت برای خرید اقدادم کنید.

خرید لوازم ضروری با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر قیمت ها با بودجه تان هماهنگی ندارد وسایل غیر ضروری و یا وسایلی که کاربرد تقریبا یکسانی دارد را حذف و در عوض وسایلی که ضروری و با کیفیت هستند را بخرید.

در رنگ وسایل آشپزخانه هم دقت کنید رنگی بخرید که زود از مد نیفتد و رنگ آن طوری باشد که بعد از مدتی دلزده تان نکند.

حال با توجه به نکات گفته شده به معرفی لوازم ضروری آشپزخانه می پردازیم که این موارد به دختر خانم های جوان که قصد خرید جهیزیه را دارند کمک می کند.

 

لوازم برقی آشپزخانه

 

1. لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه  از مهم ترین وسایل آشپزخانه می باشند که وجود آن ها در هر آشپزخانه ای لازم است و کار با آ نها بسیار راحت تر است و زمان کمی از ما می گیرد.

اگر از یخچال، گاز، ماشین لباسشویی که اجزای جدایی ناپذیر از آشپزخانه هستند فاکتور بگیریم لوازم برقی دیگری هستند که استفاده از آن ها کارتان را راحت تر می کند مانند مایکروفر، غذاساز، چرخ گوشت، آبمیوه گیری، همزن برقی، سرخ کن، گوشتکوب برقی، چای ساز، قهوه ساز، ساندویچ ساز و …

براساس نیازتان سعی کنید وسایل برقی آشپزخانه را اولویت بندی کنید و خریدتان را مدیریت کنید مثلا اگر یک غذاساز با کیفیت بخرید می توانید از خرید آبمیوه گیری، چرخ گوشت، همزن برقی صرف نظر کنید زیرا غذاسازها تمام این کارها را انجام می دهند و به این ترتیب هم کمتر هزینه می کنید و هم با خرید تعداد کم وسایل برقی از شلوغی آشپزخانه تان جلوگیری کنید.

گوشتکوب برقی یکی دیگر از وسایل پرکاربرد آشپزخانه می باشد و با آن می توانید کارهای زیادی مثل خرد کردن گوجه برای املت، خرد کردن سیر برای غذا  و … استفاده کنید.

قهوه ساز یکی دیگر از لوازم برقی است که برای کسانی که اهل خوردن قهوه هستند مناسب است، ولی اگر زیاد اهل خوردن قهوه نیستید می توانید قهوه ساز نخرید.

غذاها و موادغذایی سرخ کردنی به دلیل مصرف زیاد روغن برای سلامتی مضر است به همین دلیل بهتر است به جای خرید سرخ کن که روغن زیادی مصرف می کند، از سرخ کن های جدید که مواد غذایی را بدون ذره ای روغن سرخ می کند بخرید.

 

وسایل پذیرایی

 

2. وسایل پذیرایی

گروهی دیگری از وسایل ضروری آشپزخانه ظروف پذیرایی هستند که به آن ها احتیاج داریم. سعی کنید تمام ظروف پذیرایی را از یک مدل و یک طرح به تعداد مناسب خریداری کنید تا آشپزخانه زیباتری داشته باشید و هنگام پذیرایی کم و کسری نداشته باشید که بخواهید از ظرف ها و وسایل متفاوت با طرح وشکل های مختلف استفاده کنید که ظاهر زیبایی هم ندارد.

ظروف کاربردی پذیرایی  شامل: ظروف میوه خوری، آجیل خوری، شکلات خوری، لیوان دیواره بلند، لیوان کوتاه، فنجان، بستنی خوری، قندان، پیش دستی، قاشق مخصوص بستنی خوری، نی شربت خوری، کارد و چنگال میوه خوری، کارد و کفگیر کیک بری و ظرف مخصوص سرو کیک و … می شود.

 

ظروف مخصوص پخت و پز

 

3. ظروف مخصوص پخت و پز

آشپزخانه مکانی است که درون آن پخت و پز می کنیم و برای انجام این کار به یکسری وسایل احتیاج داریم. مانند انواع قابلمه ها، ماهیتابه، شیرجوش، کفگیر، ملاقه، چاقوی مخصوص آشپزی، تخته برای خرد کردن مواد غذایی و …

این تعداد لوازمی که به آن اشاره کردیم تعدادی از  ظروف مخصوص پخت و پز  هستند و اگر علاقه مند به پخت کیک و غذاهایی که داخل فر درست می شود هستید می توانید ازظروف و قالب های کیک که مخصوص استفاده داخل فر هستند خریداری کنید.

 

ظروف پلاستیکی آشپزخانه

 

4. ظروف پلاستیکی

شامل سه دسته اند:

دسته اول: ظروف پلاستیکی مورد نیاز برای آشپزی، مثل آبکش، لگن و ظروف درب دار که در سایزها و طرح های مختلف برای نگهداری مواد غذایی تولید شده اند.

دسته دوم: ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری موادغذایی درون فریزر که این ظروف باید از جنس با کیفیت تری نسبت به نوع قبل ساخته شده باشند که درون فریزر ترک نخورد و درب آن محکم باشد تا مواد غذایی درون آن بوی بقیه مواد غذایی فریزر را به خود نگیرد.

دسته سوم: ظروف پلاستیکی که برای تزیین مناسب هستند مانند قالب های یخ که باعث زیبایی لیوان نوشیدنی تان می شود.

دسته چهارم: قالب های مدل دار ژله که به وسیله آن می توانید ژله های زیبا برای سفره مهمانیتان درست کنید. ظروف پلاستیکی که نوعی قالب برای شکل دادن به فینگرفودها هستند.

درخرید این ظروف دقت کنید که اندازه و شکل آن طوری باشد که جای زیادی در فریزر نگیرد و به راحتی روی هم قرار بگیرند.

 

ظروف مخصوص سرو غذا

 

5. ظروف مخصوص سرو غذا

این دسته از ظروف هم از وسایل ضروری آشپزخانه هستند که به دلیل کاربردی بودن از آن ها زیاد استفاده می شود که باید وسایل با کیفیت خریداری کنید که مقاوم باشند.

ظروف سرو غذا: انواع دیس در سایز های مختلف، سرویس قاشق و چنگال مخصوص پذیرایی، سالاد خوری، اردو خوری ، بشقاب پلو خوری، بشقاب خورشت خوری، پیش دستی، پارچ و لیوان، کاسه ها، نمکدان و …

 

دستمال و حوله آشپزخانه

 

6. دستمال و حوله

در آشپزخانه احتیاج به چند نوع دستمال داریم:

  1. دستمالی که برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه مانند روی گاز،روی اپن و … استفاده می شود.
  2. دستمالی که نرم و لطیف باشد و مناسب خشک کردن ظروف در آشپزخانه هستند.
  3. دستمال مناسب برای تمیز کردن روی میز و یا پاک کردن سفره باشد.
  4. دستمال مخصوص سفره که برای تمیز کردن دست و دور دهان هنگام غذا خوردن است که اینگونه دستمال ها در طرح ها و رنگ های زیبا تولید شده و در بازار موجود است.

 

ظروف مخصوص نگهداری مواد غذایی

 

7. ظروف مخصوص نگهداری مواد غذایی

درون آشپزخانه احتیاج به مواد غذایی مختلفی داریم به همین دلیل احتیاج به ظروفی داریم که این مواد غذایی درون آن سالم بمانند و بتوانیم برای مدتی آنها را نگه داریم، مانند ظروف مخصوص حبوبات، قند، شکر، چای، نمک، ظروفی برای ریختن ادویه ها و …

 

ظروف تزیینی و دکوری

 

8. ظروف تزیینی و دکوری

وجود این ظروف باعث زیبا شدن آشپزخانه تان می شود و این زیبایی در روحیه افراد خانه موثر است.  هر چند استفاده از این ظروف در آشپزخانه زیاد ضروری نمی باشد و می توانید از آنها در آشپزخانه استفاده نکنید.

 

جمع بندی

آشپزخانه از مهم ترین بخش های منزل است که باید برای خرید لوازم آن دقت کرد تا در هنگام آشپزی و پذیرایی به مشکل بر نخوریم. به همین دلیل سعی کنید به جای خرید انواع و تعداد مختلف از وسایل آشپزخانه، وسایل پرکاربرد و مهم را خریداری کنید.

آشپزخانه را با خرید وسایل زیاد و متنوع شلوغ نکنید، زیرا موجب سردرگمی در آشپزخانه می شود. در خرید لوازم آشپزخانه به رنگ و کیفیت دقت کنید تا اصولی هزینه کنید.

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. راحله محبی گفت:

    نکات خوبی رو گفتید دستتون در نکنه

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.