چطور ته چین مرغ درست کنیم؟

چطور ته چین مرغ درست کنیم؟

طرز تهیه ته چین مرغ در کیک پز

 

آشپزی جزء آن دسته از هنرهایی است که نیازمند عشق و خلاقیت بوده و اگر از این دو فاکتور مهم به‌خوبی استفاده نکنید، غذاهای شما در خوش‌بینانه‌ترین حالت طعم و ظاهر معمولی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که برای آشپزی ضروری است داشتن لوازم پخت و پز مجهز است. ما در این مطلب برای شما عزیزان دربارۀ طرز تهیه ته چین مرغ در کیک پز خواهیم گفت. چنانچه کیک پز برقی ندارید نگران نباشید؛ زیرا دربارۀ سایر روش‌های طبخ و همچنین در زمینه راهنمای خرید لوازم پخت و پز اطلاعات مفیدی در اختیارتان می‌گذاریم.

 

طرز تهیه ته چین مرغ در کیک پز

 

 

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

 

اگر از کیفیت و طعم غذاهایی که پخته و سرو می‌کنید، نهایت رضایت را نداشته و احساس می‌کنید شکل ظاهری غذاهای شما چندان دلچسب نیست، بهتر است هرچه سریع‌تر برای  خرید لوازم پخت و پز  اقدام کنید. فراموش نکنید که 50 درصد ترفندهای مهم آشپزی به ظرف و لوازم آشپزخانه شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال ممکن است احساس کنید که از کیک پز برقی صرفاً می‌توان برای طبخ کیک استفاده کرد؛ اما این‌طور نیست. شما می‌توانید با کیک پز برقی انواع ته چین و برنج‌های مجلسی طبخ کنید. ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که چگونه با کیک پز برقی ته چین مرغ درست کنیم.

 

ظروف مورد نیاز برای تهیه ته چین مرغ

 

همان‌طور که اشاره کردیم مهم‌ترین فاکتور در وهله اول برای طبخ غذای خوشمزه، داشتن  لوازم آشپزخانه  مجهز است. برای تهیه ته چین مرغ در وهله اول به ظرف و قابلمه‌ای نچسب نیاز دارید. به این منظور می‌توانید از انواع ظروف گرانیتی، تفلون، سرامیکی و … استفاده کنید. البته ناگفته نماند که داشتن پلوپز برقی نیز می‌تواند برایتان مفید باشد. به کمک پلوپز قادر به پختن انواع ته‌ چین و پلو مخلوط خواهید بود. اگر جزء افرادی هستید که بیشتر از طبخ غذا به طبخ پخت و دسرهای شیرین علاقه دارید، کیک پز برقی برای شما کاربردی‌تر است.

کافی است به دسته خرید لوازم پخت و پز در وب‌سایت پخش عبدی مراجعه کرده و به دنبال کیک پزی برقی بگردید. با خرید این محصول با یک تیر دو نشان را هدف گرفته و ضمن پختن انواع کیک، قادر به طبخ انواع ته چین، به ویژه ته چین مرغ خواهید بود. در ادامه نحوۀ تهیه و طبخ این غذای لذیذ و خوشمزه را برای شما شرح می‌دهیم.

 

ظروف موردنیاز برای تهیه ته چین مرغ

 

طرز تهیه ته چین مرغ در کیک پز

 

روش‌های متعددی برای طبخ ته چین مرغ وجود دارد. لازم به ذکر است که می‌توانید بنابر ذائقه و سلیقه اعضای خانواده برخی از مواد غذایی خاص را به مواد اولیه این غذا افزوده یا کم کنید. ما در این مقاله ساده‌ترین روش و طرز پخت ته چین مرغ با کیک پز را شرح می‌دهیم. باید بگوییم که امکان طبخ این غذا بدون کیک پز و به کمک ظروف نچسب و حتی پلوپز برقی نیز وجود دارد.

 

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ

 

دقت داشته باشید که اقلام و مقدار‌های عنوان‌شده برای طبخ ته چین مرغ برای 4 نفر است. معمولاً کیک پزهای برقی ظرفیت و گنجایش محدودی دارند. به‌ عنوان‌ مثال برای تهیه ته چین مرغ برای 10 نفر نمی‌توان از کیک پز استفاده کرد و قابلمه‌های تفلون بزرگ مناسب‌تر است. مواد موردنیاز برای طبخ این غذای لذیذ به شرح زیر است:

  • برنج ایرانی 3 پیمانه
  • سینه مرغ 1 تا 1.5 عدد
  • ماست چکیده 1 پیمانه
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • زرده تخم‌مرغ 2 عدد
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • زرشک 100 گرم
  • پودر قند 1 قاشق چای خوری
  • زعفران دم شده 2/1 پیمانه
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • سیب‌زمینی 1 عدد متوسط (به صورت دلخواه برای ته دیگ)

 

مراحل تهیه ته چین مرغ در کیک پز برقی

 

مراحل تهیه ته چین مرغ در کیک پز برقی

 

چنانچه مواد اولیه نامبرده را در منزل داشته یا خریداری کرده باشید، طبق اصول زیر و رعایت مراحل می‌توانید یک ته چین مرغ فوق‌العاده زیبا و خوشمزه طبخ کنید.

  • مرحله اول: سینه‌های مرغ را به همراه دو لیوان آب، مقداری زردچوبه، چوب دارچین، برگ به لیمو و یک عدد پیاز متوسط درون ظرفی قرار داده و به روی شعله ملایم بگذارید تا کاملاً بپزد. در این مرحله می‌توانید سه پیمانه برنج ایرانی مرغوب را نیز شسته و به مقدار یک بند انگشت آب به روی آن به همراه یک قاشق چای خوری نمک بریزید تا خیس بخورد.
  • مرحله دوم: زمانی که تمام آب مرغ کشیده شد و مطمئن شدید که خامی مرغ گرفته شده، آن را از روی حرارت بردارید. حال صبر می‌کنید تا مرغ پخته شده خنک شود. لازم به ذکر است که از ته مانده آب مرغ می‌توانید برای پخت سوپ استفاده کنید. پس از خنک شدن مرغ، آن را ریش ریش کنید. البته می‌توانید آن را با چاقو تیز نگینی نیز خرد کنید و این کاملاً سلیقه‌ای است.
  • مرحله سوم: باقی‌مانده پیاز را به صورت خلالی و ریز سرخ کرده و با مقداری روغن و زردچوبه درون ماهی‌تابه تفت بدهید. زمانی که پیاز کاملاً سرخ و طلایی شد، مرغ ریش ریش شده را به آن اضافه کرده و تفت بدهید. در این مرحله می‌توانید به مواد ادویه‌ها را نیز بیفزاید. دقت داشته باشید که مقدار نمک و فلفل به اندازه کافی باشد.
  • مرحله چهارم: به مدت 30 دقیقه زرشک‌ها را در آب قرار داده و سپس آن را آبکشی کنید. زرشک شسته شده را با کره، تفت داده و سپس پودر قند را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که حرارت گاز باید ملایم باشد؛ زیزا زرشک به سرعت تغییر رنگ و طعم داده و ممکن است بسوزد.
  • مرحله پنجم: حال برنج را به روی شعله و حرارت متوسط بگذارید. به‌هیچ‌عنوان در این مرحله آشپزخانه را ترک نکنید. بهتر است حواستان به ظرف برنج باشد و هرازچندگاهی آن را هم بزنید. می‌توانید یک تا چند قاشق روغن‌مایع نیز به برنج اضافه کنید. زمانی که دانه‌های برنج نسبتاً نرم شدند می‌توانید آن را آب کش کنید.
  • مرحله ششم: زرده‌های تخم مرغ را در کاسه بزرگی ریخته و به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاید. سپس ماست چکیده را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به آن افزوده و هم بزنید. پس از یک دست شدن مواد، برنج آب کش شده را اضافه کرده و با ملایمت مخلوط کنید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله نوبت استفاده از کیک پز برقی است. شما می‌توانید سطح آن را با روغن چرب کرده یا از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. در صورت استفاده از ورق روغنی سطح آن را به روغن مایع آغشته کنید. شما می‌توانید از ورقه‌های سیب زمینی برای ته دیگ ته چین استفاده کنید. در غیر این صورت مقداری از برنج را در کیک پز ریخته و سپس یک لایه از مرغ را به آن اضافه کنید. سپس باقی برنج را اضافه کرده و سطح آن را صاف کنید.
  • مرحله هشتم: دقت داشته باشید که در زمان افزودن مرغ سرخ شده می‌توانید یک لایه زرشک نیز به آن بیفزاید. اینکه چندین لایه برنج و مرغ داشته باشید کاملاً سلیقه‌ای است و می‌توانید یکباره تمامی مرغ را اضافه کرده و دو لایه برنج داشته باشید. اندکی از زرشک را برای تزیین نگه دارید. سپس به مدت 30 تا 45 درجه کیک پز برقی را روشن کرده و صبر می‌کنید ته چین مرغ آماده شود. حتماً در این مدت چک کنید که ته چین شما در چه وضعیتی است.
  • مرحله نهم: حال می‌توانیم بگوییم که ته چین شما آماده است. حتماً 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا نسبتاً خنک شده و آن را به روی ظرف مخصوص برگردانید و با زرشک تفت داده تزیین کرده و نوش‌جان کنید.

امیدواریم دستور پخت ته چین مرغ در کیک پز برای شما مفید بوده و قادر به تهیه این غذای متفاوت و خاص باشید. این دستور پخت برای افرادی مفید است که تجربه پخت ته چین را نداشته یا تجربه‌های ناموفقی در این زمینه دارند. توجه به راهنمای خرید لوازم آشپزخانه و انتخاب یک کیک پز برقی مناسب لذت آشپزی را برای شما عزیزان دوچندان می‌کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم حتماً از دسته  خرید لوازم آشپزخانه  در وب‌سایت  پخش عبدی  بازدید کنید تا از پخت و پز غذاهای خاص و خوش‌طعم نهایت لذت را ببرید.

 

جمع‌بندی و سخن پایانی

 

در این مطلب برای شما عزیزان دربارۀ طرز تهیه ته چین مرغ در کیک پز گفتیم. شما می‌توانید انواع ته چین را در این دستگاه طبخ کنید. کافی است در طبخ غذا و انتخاب مواد اولیه خلاقیت نشان بدهید. مثلاً تهیه این ته چین با قارچ و بادمجان نیز بسیار متفاوت و لذیذ است. اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید از این مواد غذایی به جای مرغ استفاده کنید و از بابت عدم استفاده زرده تخم‌مرغ نیز نگران نباشید؛ زیرا به کمک کیک پز برقی نگران سالم درآمدن ته چین خود نخواهید بود. در پایان نیز تاکید می‌کنیم که پخت و پز غذا به بهترین شیوه ممکن تنها به واسطه حرید لوازم آشپزخانه باکیفیت امکان‌پذیر است. پخش عبدی در این زمینه برای شما عزیزان محصولات ویژه و پرکاربردی به فروش می‌رساند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.