عجیب‌ ترین لوازم آشپزخانه که شگفت‌انگیزتان می‌کند

عجیب‌ترین لوازم آشپزخانه که شگفت‌انگیزتان می‌کند

عجیب‌ ترین لوازم آشپزخانه که شگفت‌انگیزتان می‌کند

 

حتماً برای شما نیز این اتفاق افتاده است که در آشپزخانه دوستانتان یا حتی در فروشگاه لوازم خانگی با برخی از کالاهای عجیب‌وغریب روبه‌رو شوید و ندانید که چه وسیله‌ای است و چه کاربردی دارد! آن‌قدر تنوع لوازم آشپزخانه بالا است که مشاهده لوازم ناشناخته چندان عجیب به‌ نظر نمی‌رسد. ما در این مقاله از سایت  پخش عبدی  تصمیم گرفته‌ایم که تعدادی از عجیب‌ ترین لوازم آشپزخانه را برایتان معرفی کنیم.

 

لوازم ریز و جزئی آشپزخانه که شکلی عجیب دارند

لوازم آشپزخانه لوکس و ارزان

 

لوازم عجیب آشپزخانه چیست؟

 

آن دسته از لوازمی که در محیط آشپزخانه مشاهده می‌شود؛ ولی کاربرد آن به‌صورت واضح و با نگاه اول مشخص نمی‌شود، لوازم عجیب‌ و غریب نامیده می‌شوند. به‌ عنوان‌ مثال برای کسی ماهیت یخچال‌ فریزر، اجاق‌گاز و سایر لوازم بدیهی گنگ نیست؛ اما ممکن است نسبت به تشخیص رنده‌های خاص دچار مشکل شوند. در ادامه برخی از این لوازم خاص را برای شما معرفی کرده و دربارۀ کارایی آنها خواهیم گفت.

 

قالب مکعبی تخم‌مرغ

 

اگر فرزند کوچک بدغذایی داشته باشید که برای خوردن وعده‌های غذایی خود ه.اره بهانه‌ای دارد، دست به هر ترفندی برای افزایش اشتهای او می‌زنید. همۀ افراد به ارزش غذایی تخم‌مرغ آگاهی دارند؛ اما برخی از کودکان نسبت به خوردن تخم‌مرغ آب‌پز امتناع می‌ورزند. کافی است قالب مخصوص مکعبی تخم‌مرغ خریداری کرده و به‌محض آب‌پز شدن تخم‌مرغ آنها را درون قالب عجیب قرار دهید تا مکعبی شوند.

 

خرید لوازم آشپزخانه‌ای که ظاهر عجیب دارند

خرید لوازم آشپزخانه‌ای که ظاهر عجیب دارند

دستکش اجاق پک من Pac man

 

اکثر افراد تمایل دارند که در منزل به‌صورت مستقل انواع پیتزا، پیراشکی و شیرینی‌خانگی طبخ کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد باشید بهتر است دستکش اجاق پک من خریداری کنید تا به‌راحتی قادر به درآوردن سینی فر از محفظه داخلی باشید. شکل ظاهری این مدل از دستکش قدری عجیب بوده و ممکن است در نگاه اول متوجه کاربرد آن نشوید؛ زیرا شبیه به دستکش‌‌های معمولی نیست.

 

رنده تمساح

 

شاید به‌محض دیدن رنده تمساح احساس کنید این یک وسیله اسباب‌بازی است. باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این وسیله یک رنده معمولی است که دارای دسته‌هایی شبیه به دهان تمساح است که در مواردی که نیاز به استفاده از رنده ندارید از آن استفاده می‌کنید. مزیت رنده تمساح شکل به این است که در گردش و پیک‌نیک نیز بدون اینکه نگران بریدن دست افراد با رنده باشید، می‌توانید این رنده کاربردی و کوچک را همراه داشته باشید. اگر قصد خرید لوازم‌خانگی به‌صورت عمده و جزئی دارید، می‌توانید از انواع رنده‌های موجود در فروشگاه پخش عبدی بازدید کنید.

 

پوست‌کن ذرت

 

جداکردن دانه‌های ذرت بسیار دشوار است و اگر بخواهید به کمک دست و چاقو این کار رو انجام بدهید بسیار زمان‌بر بوده و از طرفی ممکن است دست خود را زخمی کنید. کافی است وسیله مخصوص ذرت پوست‌کن را خریداری کنید. این وسیله کوچک و عجیب قیمت چندانی نداشته و دشواری‌های آشپزی را به حداقل ممکن می‌رساند.

 

پوست‌کن تراشی

 

شاید باور اینکه وسیله آشپزخانه شبیه به تراش طراحی شده باشد، قدری برای شما خنده‌دار و دورازذهن باشد. باید بگوییم که این وسیله یک تراش ساده نیست و درواقع وظیفه آن پوست‌کردن هویج، خیار و … است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به تزیین و آراستگی غذا، سالاد و انواع دسرها اهمیت ویژه‌ای قائل هستید، بدون شک از این پوست‌کن تراشی استقبال کرده و خوشتان خواهد آمد.

 

اسلحه چاشنی

 

از دیگر لوازم آشپزخانه که ظاهر عجیبی دارند می‌توان به اسلحه چاشنی اشاره کرد. این اسلحه برای افزودن طعم‌دهنده و انواع چاشنی به غذاها مورداستفاده قرار گرفته و شبیه به تفنگ آب‌پاش اسباب‌بازی است.

 

انواع قالب‌های سیلیکونی برای تهیه ژله و پاستیل شکلی

انواع قالب‌های سیلیکونی برای تهیه ژله و پاستیل شکلی

قالب‌های سیلیکونی ژله و پاستیل

 

یکی از وسایل نسبتاً عجیب آشپزخانه که به‌شدت در مراکز فروش عمده لوازم آشپزخانه به فروش می‌رسند انواع قالب‌های سیلیکونی و ساده برای ژله و پاستیل است. شکل ظاهری این قالب‌ها بسیار خاص بوده و به کمک آنها می‌توانید ژله‌هایی زیبا درست کنید.

 

ماگ‌های حرارتی

 

اگر چای و قهوه نوشیدنی محبوب شما است حتماً به فنجان و لیوانی که در آن این قبیل از نوشیدنی‌ها را نوش‌جان می‌کنید، توجه ویژه‌ای دارید. ماگ‌های حرارتی از جمله لوازم خاص برای آشپزخانه محسوب می‌شوند. این ماگ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در اثر گرمای محتوای درون آنها شکل بیرونی که دارند دچار تغییر شده و اشکال منحصربه‌فردی به روی آنها ظاهر می‌شود. اگر حق انتخاب یک ماگ حرارتی را داشته باشید، دلتان می‌خواهد در زمان نوشیدن چای چه شکلی به روی آن نقش ببندد؟

 

چای‌صاف‌کن‌های خاص

 

برخی از لوازم پرمصرف در آشپزخانه به دلیل ابعاد کوچکی که دارند دائماً مخفی شده و دسترسی به آنها در مواقع نیاز دشوار است. یکی از این وسیله‌ها چای‌صاف‌کن است. برخی از چای صاف کن‌های موجود در بازار از نظر ظاهری به شکل بسیار خاص بوده و حالت توپی شکل دارند. مثلاً برخی از آنها شبیه به نهنگ بوده  و به روی لیوان دم‌نوش نصب می‌شوند. از دیگر کاربردهای این مدل چای‌صاف‌کن این است که با خیال راحت می‌توانید دم‌نوش خود را نوش‌جان کرده و نگران محتوای معلق آن درون لیوان نباشید.

 

چاقو مخصوص هات‌داگ

 

اگر دلتان می‌خواهد هات‌داگی که درست می‌کنید کاملاً برشته و پخته شده باشد باید چاقوی مخصوص هات‌داگ خریده و به روش خاص و عجیب آن را برش بزنید تا تمامی قسمت‌های آن در معرض حرارت قرار گرفته و برشته شوند.

 

اره کیک

 

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در زمان‌برش کیک برای تقسیم‌کردن آن بین افراد با تعداد بالا دچار مشکل شده و نمی‌توانید تکه‌های کیک را به‌صورت مساوی تقسیم کنید، اره کیک وسیله موردنیاز شما است. این اره به شکل کاملاً متفاوت و عجیب بوده و کار شما را آسان می‌کند.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب از سایت پخش عبدی دربارۀ لوازم عجیب آشپزخانه گفتیم. اگر برای  خرید لوازم خانگی  اقدام کنید حتماً با برخی از این وسایل روبه‌رو خواهید شد. باید بگوییم که شاید در نگاه اول این وسایل به نظر شخص بدون کاربرد و مانند اسباب‌بازی به نظر برسند؛ اما دقیقاً برای اهدافی دقیق طراحی شده‌اند. شما عزیزان می‌توانید این قبیل از لوازم را از فروشگاه پخش عبدی با قیمت مقطوع و مناسب خریداری کنید. در ادامه برای ما بنویسید که از دیدن چه وسیله و لوازم آشپزخانه‌ای تعجب کرده‌اید؟

 

پیشنهاد ما به شما مطالعه:

راهنمای خرید لوازم خانگی

ابزارهای مهم و کاربردی در آشپزخانه

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.