چگونه قوزبند خانگی درست کنیم؟ + زمان استفاده از آن چقدر است

چگونه قوزبند خانگی درست کنیم؟

چگونه قوزبند خانگی درست کنیم؟

 

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر کسی رخ دهد، انحنا پیدا کردن کمر یا همان قوز کمر است. این معضل ممکن است برای شما مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد و احتمالا علاوه بر موارد فیزیکی و جسمی، باعث کاهش اعتماد به نفس شما در جمع ها می شود و ممکن است شما را به فردی گوشه گیر و تنها تبدیل کند. اما خوشبختانه برای قوز کمر راه حل ها و درمان هایی پیشنهاد و استفاده می شود که بسیار کاربردی هستند و به شما برای رفع این مشکل یاری می رسانند. یکی از روش های درمان ورزش کردن است. اما ورزش کردن نیاز به زمان دارد و افرادی که شاغل هستند و نمی توانند وقت برای ورزش بگذارند باید چه کاری انجام دهند؟ اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال راه حل انحنای کمر هستید اما زمان کافی برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن را ندارید، ما در این مقاله برای شما پیشنهاد مناسبی داریم. چطور می توان هم باعث رفع انحنای کمر شد و هم در کار ما وقفه ای ایجاد نشود؟ ساخت قوزبند خانگی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

قوز کمر یا کیفوز (به انگلیسی Kyphosis) باعث ایجاد مشکلات و عوارضی مانند اختلال در تنفس و افتادگی شانه می شود. اما شما می توانید به راحتی با استفاده از قوزبند از این عوارض جلوگیری کنید. خبر خوشحال کننده این است که شما حتی لازم نیست برای رفع انحنای کمر وسیله ای بخرید. به این علت که شما می توانید به راحتی ساخت قوز بند خانگی را در ادامه مطالعه کرده و یاد بگیرید. شما تا انتهای این مقاله با آموزش دوخت و ساخت قوزبند خانگی و هزینه و قیمت آن آشنا خواهید شد.

 

ساخت قوزبند طبی خانگی در کمترین زمان

 

ساخت قوزبند طبی خانگی

 

بدن ما زمانی در یک وضعیت خوب و مناسب قرار دارد که کمترین میزان فشار به ماهیچه ها و ربات ها وارد شود. در این بخش از مقاله شما آموزش می بینید که چطور فقط با یک بند ساده، قوزبند خانگی بسازید و تاثیر آن را ببینید. البته باید بدانید برای انجام این کار لازم است شما حتما از بندی استفاده کنید که حداقل به طول دو یا سه متر باشد. معمولا برای این کار از بند لباس کاراته یا بند های یوگا استفاده می کنند. اما اگر این بند ها را همراه ندارید می توانید از گره زدن دو کراوات به هم، یک بند بلند بسازید و کار خود را ادامه دهید.

در ادامه به مراحل ساخت قوزبند خانگی می پردازیم:

  • بندی که آماده کردید را در بالای کمر بذارید و دو طرف بند را با دستان خود به سمت جلو نگه دارید. (فرض کنید خیاط هستید و می خواهید دور سینه خودتان را اندازه بزنید.)
  • دو بندی که در دست دارید را از بالای شانه های خود به سمت کمرتان بفرستید به نحوی که تمام بخش باقی مانده بند، در پشت بدن شما قرار بگیرد.
  • با دستان خود دو بندی که در پشت شما هستند را بکشید. حواستان باشد که باید بند ها را بر عکس بگیرید. یعنی بند های باید به صورت ضربدری باشند یا به عبارت دیگر علامت X در پشت کمر شما ایجاد کنند. توجه داشته باشید که برای اثر گذاری بهتر، بند ها نباید شل باشند. حتما باید کمی کشش به عضلات ذوزنقه ای که در ناحیه ی بالای کمر و نزدیک به گردن هستند، وارد شود. در واقع با انجام این کار استخوان های پهن سرشانه های شما به یک دیگر نزدیک تر می شوند. حالا انتهای دو بند را در جلو بدن خود با چسب زدن یا گرده زدن محکم کنید.

بعد از اینکه بندها را گره زدید و از محکم بودن آن ها اطمینان پیدا کردید، در اطراف کمی راه برید. مطمئن باشید حتی در راه رفتن هم این تفاوت را احساس می کنید. به طوری که سبکی در بدن و پاهای شما قطعا محسوس خواهد بود. این سبکی تنها قسمت کوچکی از تغییر شماست. با تداوم استفاده از این وسیله شما دیگر مشکلی با انحنای کمر نخواهید داشت.

حالا که شما توانستید ساخت قوزبند خانگی را فرا بگیرید، پیشنهاد می شود که همواره از آن استفاده کنید. این عمل باعث کشش و تقویت ماهیچه های بدن می شود. در حالت عادی زمانی که بدن انسان نرمال باشد باید کمترین فشار به عضلات و ماهیچه ها وارد شود. به همین دلیل است که شما بعد از استفاده از این ابزار احساس راحتی و سبکی دارید.

 

نحوه ساخت قوزبند طبی خانگی

 

آموزش دوخت قوزبند خانگی

 

تا الان با روش درست کردن و ساخت قوزبند خانگی آشنا شدید. اما چون باید به صورت مداوم از این قوزبند خانگی استفاده کنید باید حتما راحتی آن را هم در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی عواملی که در راحتی بدن تاثیر گذار است را بیان می کنم. مطالعه ی این بخش می تواند در انتخاب بند تاثیر گذار باشد.

  • سایز

اولین و مهمترین عامل راحتی در واقع اندازه بند است. شما باید در انتخاب طول بند دقت داشته باشید. اگر بندی انتخاب کنید که زیادی کوتاه باشد برای گره زدن انتهای کار ممکن است فشار زیادی به شما وارد کند و باعث آزار شما شود. اگر هم بند بلندی انتخاب کنید اضافات بند ممکن است نمای بدی داشته باشد و نتوان بر روی آن لباس رسمی یا مخصوص بیرون پوشید.

دقت کنید که بند انتخابی شما حتما قابلیت کشسانی و ارتجاعی داشته باشد تا زمانی که کاهش یا افزایش وزن داشتید، باز هم این بند قابل استفاده باشد.

  • جنس

مورد مهم بعدی جنس و متریال استفاده شده از بند است. معمولا قوزبندهایی که تولید می شوند از جنس اسپندکس (Spandex) هستند. اگر بدن شما به این الیاف حساسیتی ندارد بهترین گزینه برای انتخاب جنس بند در واقع همین است. نگهداری از این جنس بسیار راحت است و علاوه بر آن دوام و مقاومت بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند.

البته پنبه از دیگر متریال هایی است که می توانید از آن ها استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید که پنبه نسبت به اسپندکس قابلیت ارتجاعی و کششی کمتری دارد.

  • راحتی

شما باید بعد از ساخت قوزبند خانگی در استفاده از آن راحت باشید. اما لازم است بدانید که در ابتدا ممکن است به علت عادت نداشتن به آن کمی احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما اگر در انتخاب جنس و اندازه آن دقت کافی داشتید پس نیازی به نگرانی نیست، زیرا شما بعد از مدت کوتاهی به آن عادت خواهید کرد.

در کل روش دوخت قوزبند خانگی به ترتیب زیر صورت می گیرد.

  • تامین مواد اولیه
  • برش نیئوپرن، اسپندکس یا هر نوع متریال دیگه
  • کامپوزیت و لمینت
  • برجسته و ایجاد حفره (این مرحله اختیاری است.)
  • الگو سازی
  • خیاطی و برش
  • چاپ
  • دوخت
  • کنترل کیفیت

 

آموزش دوخت قوزبند خانگی

 

قیمت قوزبند رفع افتادگی شانه

 

قیمت قوزبند ها بر اساس کیفیت، جنس و متریال استفاده شده ممکن است متغیر باشد. البته برخی از قوزبندها دارای طراحی های جذاب تری هستند که ممکن است در قیمت آن ها اثر گذار باشد. مثلا برخی از این محصولات دارای کش هایی هستند که می تواند به راحتی قابل تغییر باشد. به عبارت دیگر برای افراد متفاوت می تواند استفاده شود. از ویژگی های اثر گذار دیگر می توان به وجود ابرهای ساندویجی شکل برای کاهش فشار و راحتی اشاره کرد.

 

مدت زمان استفاده از قوزبند

 

متاسفانه اکثر ما افراد عجولی هستیم و دوست داریم که به سرعت تاثیرات و روند بهبود خودمان را هر چه سریع تر ببینیم. اما باید در جریان باشید که انحنا و قوز کمر شما یک شبه اتفاق نیوفتاده است. برای اصلاح این مورد هم باید صبوری به خرج بدید.

پیشنهاد ما این است که پس از ساخت قوزبند خانگی در روزهای اول و ابتدایی روزانه 15 دقیقه، سپس 20 دقیقه و 30 دقیقه و همینطور زمان استفاده را افزایش دهید تا به صورت کامل به آن عادت کنید تا زمانی که به صورت کامل بهبودی را در بدن خودتان حس کنید. دقت داشته باشید که استفاده از قوزبند های خانگی در هنگام خواب ممکن است باعث ناراحتی و نا میزان کردن ستون فقرات باشد پس استفاده از آن در هنگام خواب اصلا توصیه نمی شود.

البته نمی توان برای همه افراد یک زمان یکسان تعیین کرد. با توجه به میزان انحنای کمر ممکن است زمان بیشتری برای بهبود نیاز باشد. اما به صورت میانگین شما پس از 30 روز استفاده به احتمال زیاد اثرات آن در بدن نمایان خواهد شد و ممکن است تا 8 هفته طول بکشد.

 

ساخت قوزبند خانگی

 

فرم نا مناسب کمر، گردن و شانه دلایل زیادی دارد که شایع ترین آن شرایط کاری نامناسب و نشستن نادرست و … می باشد که در صورت درمان نکردن مشکلات بیشتری به وجود می آید و به دلیل زشت شدن فرم بدن لباس ها بر تنشان زیبا نمی شود و اکثر افراد در تلاشند تا آن را اصلاح کنند. برای اصلاح فرم کمر، گردن و شانه ها درمان های زیادی  وجود دارد که می توانید با انجام ورزش هایی این مشکل را اصلاح کنید، حال اگر فرصت کافی برای انجام ورزش ندارید می توانید از کمربندهای مخصوص استفاده کنید تا این مشکل را برطرف نمایید. اگر شرایط تهیه ی کمربند مخصوص ندارید، می توانید آن را در منزل با استفاده از لوازم خانگی  و برخی لوازم ابتدایی درست کنید. برای اینکه بتوانید قوزبند خانگی درست کنید می توانید از چسب پهن، کمربندهای ورزش های رزمی و بندهای بلند حتی شال و روسری هایی که در خانه  دارید استفاده کنید‌ و در مدت زمان کوتاهی و بدون دوختن آن را آماده کنید.

 

درست کردن قوزبند

 

درست کردن قوزبند کار بسیار ساده و ابتدایی است و نیاز به تهیه و فراهم کردن وسایل و لوازم خاص  نمی باشد. می توانید با چسب پهن بدون دغدغه خمیدگی پشتتان‌ را  اصلاح کنید، همچنین با استفاده از یک کمربند ورزشی که استحکام و ارتفاع مناسبی دارد، می توانید به راحتی قوزبند  درست کنید که روش درست کردن  آن را در این مطلب کاملا توضیح داده ایم و با استفاده از توضیحات آن می توانید بدون مشکل آن را درست کنید. اگر هم بند مناسب و با کیفیتی در دسترستان نیست، با استفاده از یک شال و یا روسری هم می توانید با همان روش کمربند درست کنید. اگر روزهای اول با پوشیدن کمربند احساس راحتی نداشته باشید نیازی نیست دائما از آن استفاده کنید، هر روز یه تایم مشخص آن را ببندید و پس از آن تایم کمربند را باز کنید و به خودتان استراحت دهید و به مرور زمان تایم آنرا بیشتر کنید تا به بودن آن عادت کنید.

 

کلام آخر

 

ما در این مقاله نحوه ی ساخت قوزبند خانگی را آموزش دادیم و بیان کردیم که چطور می توان با تنها یک بند ساده، مشکل انحنای کمر را به راحتی حل کرد. در ادامه به بررسی عوامل و فاکتور های مهم در هنگام انتخاب بند را بیان کردیم و گفتیم که سایز، جنس و راحتی از عوامل مهم انتخاب بند هستند. استفاده از قوزبند ها برای افراد مختلف، متمایز است و نمی توان برای همه افراد یک بازه زمانی یکسان تعریف کرد. اما چیزی که واضح است این است که شما برای بهبود وضعیت بدن خود و رفع انحنای کمر حتما باید زمان گذاشته و صبور باشید.

اگر روش های دیگری برای رفع انحنا و قوز کمر است در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.