راهنمای استفاده از اتو مو + نکات قبل از خرید

راهنمای استفاده از اتو مو

راهنمای استفاده از اتو مو

 

اتو مو یکی از برترین  لوازم زیبایی و سلامت  می باشد زیرا به وسیله ی آن می توانید موهایتان را در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل حالت دهید و زیبا کنید. اگر به مهمانی دعوت هستید و فرصت ندارید برای خوش حالت و مرتب کردن موهایتان به آرایشگاه بروید و یا وقت ندارید، خودتان زمان زیادی برای درست کردن آن بگذارید، استفاده از اتو مو بهترین گزینه است زیرا کار با آن بسیار راحت می باشد و موهای شما را به زیباترین مدل حالت می دهد. اتو و حالت دهنده مو  در مدل با کاربردهای مختلف در برندهای گوناگون در بازار موجود است. به دلیل مزایای زیادی که اتو مو دارد باید در هر منزلی یک عدد از آن باشد. ولی قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید تا اتو با ویژگی هایی را تهیه کنید که مناسب شرایط و جنس موی شما باشد. پس از خرید آن هم باید مواردی را هنگام استفاده رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد راهنمای استفاده از اتو مو را به شما بگوییم. به طور حتم به شما اطمینان می دهیم که اگر این مقاله را با دقت و به طور کامل مطالعه فرمایید و هنگام استفاده آن ها را به کار ببرید از نتیجه ی کار خود رضایت کامل خواهید داشت و در ضمن به موهای شما هم آسیبی نمی رسد و آنها دچار سوختگی یا موخوره نمی شوند.

 

3 نکته مهم قبل از خرید اتو مو

 

نکات مهم قبل از خرید اتو مو

 

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم اتو مو در برندهای مختلف موجود است و هر کدام ویژگی هایی دارند و در این قسمت در مورد آن صحبت می نمائیم.

۱. در وهله ی اول سعی کنید برندهای معروف که محصولات با کیفیت تولید می کنند و کسانی که از آنها استفاده کرده اند و رضایت کامل دارند را شناسایی نمایید.

۲. در مرحله بعد و پس از شناسایی برندهای معروف باید به ویژگی و مشخصات آن توجه فرمایید و آن را با نیاز خود مطابقت دهید و اتو مو با ویژگی هایی بخرید که مناسب شرایط شما باشد. حال به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  • هدف شما از خرید اتو مو چیست؟
  • آیا می خواهید با آن فقط موهایتان را صاف کنید و یا نیاز به اتویی دارید که چند کاره هستند و علاوه بر صاف کردن می توان به وسیله ی آن موها را فر و موج دار نمود را خریداری کنید؟
  • پس از گذر از مرحله ی قبل نوبت به انتخاب اتو مو با صفحه ی مناسب با جنس موهایتان می باشد و آنها دارای صفحه با جنس های مختلف هستند که هر کدام برای جنس موی خاصی مناسب هستند.

۳. بعد از اینکه اتو موی مناسبتان را انتخاب و خریداری نمودید باید برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نکاتی را رعایت کنید و از آن به صورت درست استفاده نمائید. در ادامه در مورد راهنمای استفاده از اتو مو به تفصیل صحبت می کنیم.

 

9 نکته مهم اتو کشیدن مو

 

رعایت 9 نکته مهم اتو کشی مو

 

زمانی که تصمیم دارید موهایتان را اتو بکشید و به آن حالت دهید باید موارد زیر را رعایت فرمائید:

۱. به هیچ عنوان زمانی که موی شما کثیف و یا چرب است آن را اتو نکشید، زیرا به دلیل چرب بودن حالت نمی گیرد و به موهای شما هم آسیب می رسد. حتما قبل از اتوکشیدن موهایتان آن را بشویید.

۲. در آخر شست و شو از نرم‌کننده استفاده کنید تا به راحتی شانه شود و اتو روی آن نرم حرکت کند و موهای شما کشیده نشوند و بریزند.

۳. بهتر است برای محافظت از موهایتان بعد از استحمام روی آن از وسایل مراقبتی مو مانند انواع ماسک، سرم مو، روغن ها و … استفاده کنید تا گرمای اتو باعث سوختن آن نشود.

۴. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این مورد می باشد به هیچ عنوان موی خیس را اتو نکنید زیرا با انتقال گرمای به موی خیس رشته های مو رطوبت خود را از دست می دهند و آنها دچار خشکی می شوند که همین از دست دادن رطوبت باعث ایجاد موخوره در مو می شود و به آن اسیب می زند. بهتر است موهایتان را با باد ملایم سشوار با فاصله داشتن آن از مو خشک کنید.

۵. حال که موارد بالا را رعایت کردید نوبت به اتو کشیدن می باشد برای اینکه هم خودتان راحت باشید و هم مویتان حالت بهتری بگیرد آنها را به بخش های مختلف تقسیم کنید و لایه با ضخامت مناسب با جنس مویتان باز کنید و اتو بکشید. اگر موی صاف با تارهای نازک دارید می توانید دسته موهایتان را کمی با ضخامت بیشتر بردارید. ولی اگر تار موی ضخیمی دارید و آنها فر و مجعد هستند و وز می باشند باید دسته های نازک تری انتخاب کنید تا موهایتان بهتر حالت بگیرد.

۶. هنگام تنظیم دمای اتو هم باید به جنس و نوع مویتان توجه کنید و براساس آن دما را کم یا زیاد نمائید. برای اینکه موی شما نسوزد بهتر است دمای مناسبی انتخاب کنید.

۷. حتما قبل از اتو کشی مویتان را شانه کنید تا گرهی نداشته باشد. بعد صفحه اتو را با یک سانت فاصله از ریشه که باعث سوختن پوست سر نشود، بالا و پایین آن قرار دهید و سپس به هم بفشارید و به آرامی روی آن بکشید تا به پایین مو برسید.

۸. سعی کنید بعد از اتو کشیدن دستتان را روی مو نکشید زیرا اینکار باعث انتقال چربی دست به مو می شود و علاوه بر آن الکتریسته ایجاد می شود و مو ها وز می شوند که ظاهر زیبایی ندارد.  راهکار مناسب برای مرتب کردن مو این است که یک شانه در یک دستتان داشته باشید و بین موها قراردهید و در دست دیگرتان اتو مو باشد و با کمی فاصله هر دو را روی مو بکشید.

9. بعد از اتو کردن هر دسته بهتر است از یک تثبیت کننده ی مو استفاده کنید تا حالت آن ماندگار شود.

 

7 نکته مهم بعد از اتو کشیدن مو

 

نکاتی که در حین و پس از اتمام اتو کشی باید رعایت کنید تا به اتو آسیب نرسد:

 

  • زمانی که اتو موی جدیدی می خرید حتما دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه فرمایید تا با روش درست استفاده از آن آشنا شوید و از آن درست استفاده کنید.
  • هنگامی که اتو را روشن می کنید به دلیل اینکه صفحه های آن داغ است دقت کنید تا آن را در جای مناسب قرار دهید و بهتر است از صفحات عایق استفاده کنید و اتو را روی آن بگذارید.
  • مراقب باشید به اتو ضربه وارد نشود و نیفتد.
  • کابل برق آن را به دقت جمع کنید و با یک بست پلاستیکی یا کش های ریز ببندید که دچار پارگی نشود.
  • هیچگاه آن را در کنار آب قرار ندهید و از خیس شدن آن جلوگیری کنید.
  • برای تمیز کردن صفحه های اتو بهتر است از یک دستمال نرم و لطیف استفاده کنید و به آرامی روی صفحه های آن بکشید و از کشیدن سیم های زبر و یا اسکاچ های ضخیم که باعث ایجاد خط و خش روی صفحه می شود جلوگیری کنید.
  • پس از اینکه کارتان تمام شد اتو را خاموش کرده و از برق بکشید و صبر کنید تا صفحه های آن سرد شود و سپس آن را جمع کنید.

 

جمع‌بندی

 

اتو مو یکی از حالت دهنده های مو است که کار کردن با آن را بسیار راحت است. اگر یک اتو موی خوب در منزل داشته باشید و راهنمای استفاده از آن را بدانید و نکاتی که در بالا گفته شد را رعایت فرمائید می توانید در منزل به راحتی مانند یک سالن آرایشگاه به موهایتان حالت دهید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید و هنگام جشن و مهمانی ها دیگر احتیاجی به وقت گذاشتن و آرایشگاه رفتن نیست. ولی توجه داشته باشید که هر روزه موهایتان را اتو نکشید زیرا انجام دادن بیش از حد این کار به تارهای مو آسیب می زند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.